לוגו

פאנלים סולאריים – הבסיס

תוכן עניינים

יותר ויותר אנשים מחפשים אנרגיה סולארית לבתיהם. פאנלים סולאריים הם דרך מצוינת לחסוך כסף בחשבון האנרגיה שלך, והם גם טובים לאיכות הסביבה. אבל יש הרבה מה לדעת על פאנלים סולריים לפני שאתה מבצע את המעבר. בפוסט זה בבלוג, נסקור את היסודות של פאנלים סולאריים כדי שתוכל לקבל החלטה מושכלת אם הם מתאימים לך או לא.

כיצד פועלים פאנלים סולאריים?

פאנלים סולאריים פועלים על ידי המרת אור השמש לחשמל. התאים בפאנלים סופגים את אור השמש ויוצרים זרם חשמלי. זרם זה נשלח לאחר מכן למהפך, אשר ממיר אותו לזרם AC שהבית שלך משתמש בו. משם, הוא זורם למערכת החשמל של הבית שלך וניתן להשתמש בו כדי להפעיל את האורות, מכשירי החשמל ושאר מוצרי האלקטרוניקה שלך.

היתרונות של אנרגיה סולארית

ישנם כמה יתרונות מרכזיים לשימוש באנרגיה סולארית בבית שלך. ראשית, זהו מקור אנרגיה נקי ומתחדש. זה אומר שהוא לא ייגמר ולא יפיק פליטות שמזיקות לסביבה.

שנית, אנרגיה סולארית יכולה לעזור לך לחסוך כסף בחשבון החשמל שלך. לאחר ששילמת עבור ההתקנה הראשונית של מערכת הפאנלים הסולאריים שלך, השמש תספק את האנרגיה בחינם. זה יכול להוביל לחסכון משמעותי לאורך זמן, במיוחד אם אתם גרים באזור עם תעריפי חשמל גבוהים.

שלישית, אנרגיה סולארית מעלה את ערך הבית שלך. מחקר של המעבדה הלאומית לאנרגיה מתחדשת מצא שבתים עם מערכות חשמל סולאריות נמכרים ב-20% מהר יותר וב-17% יותר כסף מאשר בתים ללא מערכות חשמל סולאריות.

התקנת פאנלים סולאריים

העלויות של מערכות חשמל סולאריות

אין להכחיש שמערכות חשמל סולאריות מגיעות עם תג מחיר גבוה. עם זאת, יש כמה דרכים לקזז עלות זו.

ראשית, מדינות רבות מציעות תמריצים להתקנת מערכות סולאריות, גם בישראל יש הטבות מס להתקנת פאנלים סולאריים לפרטיים ולבעלי עסקים. תמריצים אלו יכולים לבוא בצורה של הקלות מס או הנחות במזומן. שנית, ישנן אפשרויות מימון רבות זמינות למי שרוצה להתקין מערכות סולאריות אך אין לו את המזומנים מראש. אפשרויות מימון אלו מאפשרות לך לשלם עבור המערכת לאורך זמן עם מעט כסף או ללא ירידה.

מהם היתרונות של מערכות סולאריות?

ישנם מספר יתרונות לשימוש במערכות סולאריות. קודם כל, זו דרך מצוינת לחסוך כסף בחשבון החשמל שלך. בנוסף, אנרגיה סולארית מתחדשת וידידותית לסביבה. ולבסוף, מערכות סולאריות יכולות להעלות את ערך הבית שלכם.

האם יש חסרונות למערכות סולאריות?

יש כמה חסרונות גם לשימוש במערכות סולאריות. קודם כל, הם יכולים להיות יקרים להתקנה. בנוסף, הם דורשים תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על עבודה תקינה. ולבסוף, הם מייצרים חשמל רק בשעות היום, כך שעדיין תזדקק למקור כוח גיבוי לשימוש בלילה.

סוגי פאנלים סולאריים

ישנם שלושה סוגים עיקריים של פאנלים סולאריים הקיימים בשוק כיום: חד-גבישי, רב-גבישי וסרט דק. בואו נסתכל מקרוב על כל אחד מהם.

פאנלים סולאריים חד-גבישיים

פאנלים סולאריים חד-גבישיים עשויים מגביש יחיד של סיליקון. הם הסוג היעיל ביותר של פאנלים סולאריים בשוק, אך הם גם היקרים ביותר. אם אתם מחפשים את הפנל הסולארי האיכותי ביותר שיש, חד גבישי הוא הדרך ללכת.

מערכות סולאריות

פאנלים סולאריים פוליכריסטליים

פאנלים סולאריים פוליכריסטליים עשויים ממספר גבישים של סיליקון. הם פחות יעילים מאשר לוחות חד-גבישיים, אבל הם גם פחות יקרים. לוחות פולי-גבישיים הם בחירה טובה למי שרוצה לחסוך כסף מבלי להקריב יותר מדי במונחים של יעילות.

פאנלים סולאריים מסרט דק

פאנלים סולאריים בסרט דק עשויים משכבה דקה של חומר פוטו-וולטאי. הם הסוג הכי פחות יעיל של פאנל סולארי, אבל הם גם הכי פחות יקרים. לוחות סרט דק הם בחירה טובה למי שרוצה לחסוך כסף ולא אכפת לו להקריב קצת יעילות.

עכשיו כשאתה יודע את היסודות של מערכות סולאריות, אתה יכול להחליט אם הם מתאימים לך. הם מציעים החזר מצוין על ההשקעה הן במונחים של חיסכון בכסף והן בהפחתת ההשפעה הסביבתית שלך. עם זאת, יש להם כמה חסרונות שכדאי לזכור לפני ביצוע המעבר. שקלו היטב את היתרונות והחסרונות לפני שמחליטים האם להתקין מערכת סולארית בביתכם או לא.

אהבתם את המאמר? שתפו על חברים